Srpski Engish
Univerzitet "Džon Nezbit" Fakultet za menadžment Zaječar
Fakultet za menadžment Zaječar
  Srbija, 19000 Zaječar, Park šuma Kraljevica bb, tel/fax +381 19 430 800, info@fmz.edu.rs
   
 
 Vesti



ECDL







 
Test sklonosti ka ekonomiji, biznisu i menadžmentu
Konkurs
 
 

Ovaj test ne podrazumeva prethodna znanja iz oblasti ekonomije, biznisa i menadžmenta. On bi trebalo da pokaže koliko budući studenti imaju smisla za ekonomiju, biznisu i menadžmentu, što bi, uz dobru motivaciju i trud, trebalo da im omogući uspešno studiranje, a kasnije i naprednu profesionalnu karijeru. Testu bi trebalo posvetiti ne više od 45 minuta, kako bi ostalo dovoljno vremena i za kratko motivaciono pismo.

Svaki tačan odgovor nosi po 4 poena. Njihov zbir se dodaje broju poena stečenim na osnovu uspeha u školi, što – sve zajedno, određuje mesto na rang listi.

 
T E S T   1
 
  1. Menadžment se definiše i proučava kao:
    1. aktivnost usmerena ka postizanju unapred postavljenih ciljeva
    2. proces komandovanja
    3. poštovanje discipline, formalnosti i poretka u organizaciji.

  2. Osnovne faze procesa menadžmenta su:
    1. ukupni troškovi,ukupan prihod i profit
    2. planiranje, organizovanje, motivisanje i kontrola
    3. analiza, dijagnoza i revizija.

  3. Najvažnije odluke u preduzeću kojima se određuje i menja strategija poslovanja predstavljaju:
    1. kratkoročne odluke
    2. administrativne odluke
    3. strateške odluke.

  4. Piramidalni tip menadžmenta karakteriše:
    1. delegiranje ovlašćenja na članove poslovnog odbora
    2. stroga kontrola i centralizovan sistem odlučivanja
    3. potpuna decentralizacija,fleksibilnost i adaptivnost.

  5. Faza procesa menadžmenta u kojoj se definišu ciljevi organizacije i vrše pripreme za ostvarivanje tih ciljeva naziva se:
    1. motivisanje
    2. planiranje
    3. kontrola.

  6. Inflacija predstavlja:
    1. opšti porast cena
    2. opšte smanjenje cena
    3. ništa od navedenog.

  7. Povećanje poreza umanjuje raspoloživi dohodak stanovništva što dovodi do:
    1. povećanja potrošnje
    2. smanjenje potrošnje
    3. identične potrošnje.

  8. Carina, kao vrsta posrednih poreza, podrazumeva:
    1. obavezu države da plati uvozniku propisanu sumu novca
    2. obavezu izvoznika da plati uvozniku propisanu sumu novca
    3. obavezu uvoznika da plati državi propisanu sumu novca.

  9. Ukoliko država troši daleko više nego što prikupi prihoda, suočena je sa:
    1. viškom u budžetu
    2. manjkom u budžetu
    3. ravnotežom u budžetu.

  10. Povećanje cena proizvoda na tržištu daje informaciju preduzeću da:
    1. poveća proizvodnju
    2. smanji proizvodnju
    3. održava proizvodnju na identičnom nivou.
 
T E S T   2
 
  1. Raspon menadžmenta predstavlja:
    1. proces prilagođavanja organizacije promenama iz okruženja
    2. broj radnika koje kontroliše svaki menadžer pojedinačno
    3. strateški plan.

  2. Demokratski stil liderstva karakteriše se:
    1. uključivanjem saradnika u proces odlučivanja
    2. jednosmernom komunikacijom,odnosno izdvajanjem zadataka i naređenja od strane menadžera
    3. negativnim stavom menadžera prema zaposlenom.

  3. Timovi u organizaciji predstavljaju:
    1. neorganizovane grupe ljudi
    2. grupe ljudi koji su angažovani za ostvarivanje zajedničkog cilja i kao tim postižu visok rezultat
    3. zatvorene grupe sa strogim pravilima prijema novih članova.

  4. Komunikacija u organizaciji se može podeliti na:
    1. intra i inter personalnu
    2. formalnu i neformalnu
    3. stratešku i operativnu.

  5. Faza procesa menadžmenta u kojoj se vrše merenja odstupanja i sprovođenje korektivnih akcija naziva se::
    1. organizovanje
    2. planiranje
    3. kontrola.

  6. Ukoliko na tržištu postoji samo jedan prodavac:
    1. cenu određuje država
    2. cenu određuje prodavac
    3. cenu određuje konkurencija.

  7. Ukoliko država više izvozi nego što uvozi, ona ostvaruje:
    1. negativan spoljnotrgovinski saldo
    2. pozitivan spoljnotrgovinski saldo
    3. nema uticaja na spoljnotrgovinski saldo.

  8. Tražnja za automobilima raste, može se očekivati da će to dovesti i do povećanja tražnje za:
    1. naftnim derivatima
    2. kamionima
    3. građevinskim mašinama.

  9. Povećanje investicija u privredi kao krajnji rezultat ima:
    1. povećanje troškova
    2. smanjenje nacionalnog dohodka
    3. povećanje nacionalnog dohotka.

  10. Povećanje štednje u privredi kao krajnji rezultat ima:
    1. smanjenje investicija
    2. povećanje investicija
    3. nema uticaj na investicije.
 
 
 
   
Copyright © 2005-2015, FMZ, all rights reserved