|
Test sklonosti ka ekonomiji, biznisu i menadžmentu |
|
|
|
Ovaj test ne podrazumeva prethodna znanja iz oblasti ekonomije, biznisa i menadžmenta. On bi trebalo da pokaže koliko budući studenti imaju smisla za ekonomiju, biznisu i menadžmentu, što bi, uz dobru motivaciju i trud, trebalo da im omogući uspešno studiranje, a kasnije i naprednu profesionalnu karijeru. Testu bi trebalo posvetiti ne više od 45 minuta, kako bi ostalo dovoljno vremena i za kratko motivaciono pismo.
Svaki tačan odgovor nosi po 4 poena. Njihov zbir se dodaje broju poena stečenim na osnovu uspeha u školi, što – sve zajedno, određuje mesto na rang listi.
|
|
T E S T 1 |
|
- Menadžment se definiše i proučava kao:
- aktivnost usmerena ka postizanju unapred postavljenih ciljeva
- proces komandovanja
- poštovanje discipline, formalnosti i poretka u organizaciji.
- Osnovne faze procesa menadžmenta su:
- ukupni troškovi,ukupan prihod i profit
- planiranje, organizovanje, motivisanje i kontrola
- analiza, dijagnoza i revizija.
- Najvažnije odluke u preduzeću kojima se određuje i menja strategija poslovanja predstavljaju:
- kratkoročne odluke
- administrativne odluke
- strateške odluke.
- Piramidalni tip menadžmenta karakteriše:
- delegiranje ovlašćenja na članove poslovnog odbora
- stroga kontrola i centralizovan sistem odlučivanja
- potpuna decentralizacija,fleksibilnost i adaptivnost.
- Faza procesa menadžmenta u kojoj se definišu ciljevi organizacije i vrše pripreme za ostvarivanje tih ciljeva naziva se:
- motivisanje
- planiranje
- kontrola.
- Inflacija predstavlja:
- opšti porast cena
- opšte smanjenje cena
- ništa od navedenog.
- Povećanje poreza umanjuje raspoloživi dohodak stanovništva što dovodi do:
- povećanja potrošnje
- smanjenje potrošnje
- identične potrošnje.
- Carina, kao vrsta posrednih poreza, podrazumeva:
- obavezu države da plati uvozniku propisanu sumu novca
- obavezu izvoznika da plati uvozniku propisanu sumu novca
- obavezu uvoznika da plati državi propisanu sumu novca.
- Ukoliko država troši daleko više nego što prikupi prihoda, suočena je sa:
- viškom u budžetu
- manjkom u budžetu
- ravnotežom u budžetu.
- Povećanje cena proizvoda na tržištu daje informaciju preduzeću da:
- poveća proizvodnju
- smanji proizvodnju
- održava proizvodnju na identičnom nivou.
|
|
T E S T 2 |
|
- Raspon menadžmenta predstavlja:
- proces prilagođavanja organizacije promenama iz okruženja
- broj radnika koje kontroliše svaki menadžer pojedinačno
- strateški plan.
- Demokratski stil liderstva karakteriše se:
- uključivanjem saradnika u proces odlučivanja
- jednosmernom komunikacijom,odnosno izdvajanjem zadataka i naređenja od strane menadžera
- negativnim stavom menadžera prema zaposlenom.
- Timovi u organizaciji predstavljaju:
- neorganizovane grupe ljudi
- grupe ljudi koji su angažovani za ostvarivanje zajedničkog cilja i kao tim postižu visok rezultat
- zatvorene grupe sa strogim pravilima prijema novih članova.
- Komunikacija u organizaciji se može podeliti na:
- intra i inter personalnu
- formalnu i neformalnu
- stratešku i operativnu.
- Faza procesa menadžmenta u kojoj se vrše merenja odstupanja i sprovođenje korektivnih akcija naziva se::
- organizovanje
- planiranje
- kontrola.
- Ukoliko na tržištu postoji samo jedan prodavac:
- cenu određuje država
- cenu određuje prodavac
- cenu određuje konkurencija.
- Ukoliko država više izvozi nego što uvozi, ona ostvaruje:
- negativan spoljnotrgovinski saldo
- pozitivan spoljnotrgovinski saldo
- nema uticaja na spoljnotrgovinski saldo.
- Tražnja za automobilima raste, može se očekivati da će to dovesti i do povećanja tražnje za:
- naftnim derivatima
- kamionima
- građevinskim mašinama.
- Povećanje investicija u privredi kao krajnji rezultat ima:
- povećanje troškova
- smanjenje nacionalnog dohodka
- povećanje nacionalnog dohotka.
- Povećanje štednje u privredi kao krajnji rezultat ima:
- smanjenje investicija
- povećanje investicija
- nema uticaj na investicije.
|
|
|
|