|
Dr Momčilo Manić, docent |
|
|
|
|
|
Predmeti: |
Osnovne akademske studije:
- Marketing
- Međunarodni marketing
- Ekonomika poslovanja
- Upravljanje istraživanjem i razvojem
Diplomske akademske studije:
- Strategijski marketing
|
|
|
Biografija: |
- Rođen – 17. decembra 1962. god. u Kumanovu.
- Osnovnu školu je završio u Požarevcu 1978. god.
- Požarevačku gimnaziju (smer prevodilački i arhivsko muzejski) završio je 1981. god.
- Ekonomski fakultet (Univerzitet u Beogradu) – odsek poslovna ekonomija, grupa za Marketing, smer saobraćaj je završio je 1988. god.
- Na poslediplomskim studijama, na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, smer Marketing je odbranio je magistarsku tezu: “Strategija tržišnog komuniciranja u železničkom saobraćaju” (mentor: prof. dr Dragutin Vračar) – 1996. god.
- Odbranjena doktorska disertacija na Ekonomskom fakultetu u Beogradu: "Strategija lične prodaje u miksu integralne marketing komunikacije u konditorskoj industriji".Mentor: prvobitno prof. dr Dragutin Vračar (in memoriam), a zatim prof. dr Branko Rakita. Članovi komisije: prof. dr Stipe Lovreta i prof. dr. Radoslav Senić (2008. god.).
|
|
|
Radno iskustvo: |
2014 - |
Fakultet za menadžment Zaječar – docent |
2008 - 2014. |
Fakultet za poslovne studije u Požarevcu – docent |
1996 - 2008. |
Koncern Bambi – Banat ad, Požarevac/Beograd: Sektor marketinga; Sektor trade marketing; Sektor prodaje; (poslovi šefa i menadžera); Uzgred, od 1997 – 2002. god. bio je i glavni i odgovorni urednik kompanijskog lista Bambi. |
1989 - 1996. |
JP ŽTP Beograd - u Beogradu, Sektor za medjuekonomske odnose; Sektor za marketing i komercijalne poslove; Direkcija za robni saobraćaj (poslovi stručnog saradnika i vodećeg istraživača) |
tokom 1985 |
JP ŽTP Beograd, Saobraćajna sekcija - Požarevac (pripravnički staž) |
|
|
|
Članstvo u profesionalnim telima: |
- Udruženje za unapredjenje tržišnih istraživača Srbije, Beograd (član Upravnog odbora) – 2003 – 2005.
- Udruženje za unapredjenje tržišnih istraživača Srbije, Beograd (član Izvršnog odbora) – 2005 – 2008.
- Član Grupacije konditorskih proizvodjača Srbije, a od 2004. predsednik u Odboru za marketing pri PKS (2003 – 2008.)
|
|
|
Spisak naučnih i stručnih radova: |
Radovi saopšteni na naučnim i stručnim skupovima:
- Riznić D., Manić M., Rajić T.: „Održivi marketing menadžment – veza između održive proizvodnje i potrošnje“, Međunarodni naučni skup: Održiva privreda i životna sredina, Institut ekonomskih nauka i Alfa univerzitet Novi Beograd; 23-25. April 2014.
- Cvejić R., Ristić D., Manić M., Doljanica D.: „Potreba i metode za istraživanje inostranog tržišta“,EUROBRAND, Veliko Gradište, 16 – 19. Maj 2014. ISBN 978-86-88065-30-6, COBISS.SR-ID 2874977479
- Riznić D., Manić M., Rajić T.: Održivi marketing menadžment – veza između održive proizvodnje i potrošnje“, časopis Ecologica, br. 75., 2014. Godina XXI, str. 442-447; Naučno- stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd, ISSN 0354-3285 = Ecologica; COBISS.SR – ID 80263175; UDC:502.7; ISSN 0354 - 3285
- Manić M., Riznić D., Cvejić R: „Novi marketing izazovi kompanija u Srbiji u internet eri savremenih digitalnih komunikacija“, 3. Međunarodni naučni skup o razvoju tržišnih komunukacija POWERCOMM 2014., Panevropski naučni univerzitet – Apeiron, Banja Luka, Zbornik radova na CD; 30-31. maj 2014., Beograd, str. 241-252.
- Riznić D., Manić M., Obradović Z.: „Informaciono komunikacione tehnologije u savremenom globalnom poslovanju zasnovane na znanju“, 3. Međunarodni naučni skup o razvoju tržišnih komunikacija POWERCOMM 2014., Panevropski naučni univerzitet – Apeiron, Banja Luka, Zbornik radova na CD; 30-31. maj 2014., Beograd, str. 73-82.
- Manić M.: „Manifestacija Ljubičevskih konjičkin igara u spektru brendiranja i održivog razvoja“, 13. Tradicionalno međunarodno savetovanje: „Održivi razvoj grada Požarevca i energetskog kompleksa Kostolac“, Grad Požarevac, Zbornik radova, Kostolac (predavanje po pozivu sa međunarodnim učešćem); 5. VI 2014., str. 227-246.; ISBN 978-86-912927-3-7; COBISS.SR-ID 207517708
- Маnić, М., Riznić D., Vuković M.: „Ekonomska kriza i njen uticaj na održivi rast ekonomije pograničnih oblasti Srbije“, časopis Ecologica, br. 69., 2013., str. 39-44, Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd; UDC: 502.34:332-365 ISSN 0354 – 3285 = Ecologica
- Riznić, D., Manić, M., Obradović Z.: „Ekonomsko-ekološki aspekti korišćenja termomineralnih izvora Srbije i klimatske promene“, časopis Ecologica, br. 70., 2013., str. 154-158, Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd; UDC: 504.75.062:551.234 (497.11); ISSN 0354 – 3285 = Ecologica
- Riznić, D., Manić, M., Obradović Z.: „Ekonomsko-ekološki aspekti korišćenja termomineralnih izvora Srbije i klimatske promene“, časopis Ecologica, br. 70., 2013., str. 154-158, Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd; UDC: 504.75.062:551.234 (497.11); ISSN 0354 – 3285 = Ecologica
- Mаnić, М., „Uloga marketinga u razvoju i rastu planinarstva i srodnih disciplina u Srbiji“, Peta međunarodna konfrerencija ekoturizma – Potencijali za razvoj avanturističkog turizma u Srbiji, Nacionalna asocijacija za ekoturizam „Ekoturizam Srbija“, Novi Sad, 4. oktobar 2013.
- Riznić D., Dukić A., Маnić, М., „Innovativeness and competitiveness of enterprises in Serbia“, International Conference „Research and development in mechanical industry“, p.572-580.; Proceedings. Vol. 1. 13th International Conference „Research and development in mechanical industry – RaDMI 2013., Kopaonik, Serbia, 12 – 15 sept.,2013.; Scientific and Technical Center for Intellectual Property, Vrnjacka Banja, ISBN: 978-86-6075-042-8
- Cvejić R., Stević M., Manić M., Gavrilović A.: „Environmental management towards sustainable development plants“, naučni skup Ekoist, maj 2013., Bor; ISBN: 978-86-6305-007-5, COBISS.SR-ID 198699020CIP,
- Manić M., Riznić D., Rajić T.: „ Marketing menadžment kao pokretačka sila u uslovima ekonomske krize“, VII internacionalni naučni skup SM 2012.: „Strategijski menadžment i sistemi podrške odlučivanju u strategijskom menadžmentu“, Ekonomski fakultet Subotica, Zbornik apstrakata; (Zbornik radova na CD-u), Subotica – Palić, april 2012.
- Manić M.: „Održivi razvoj Homoljskih planina“, Tradicionalno savetovanje: „Održivi razvoj grada Požarevca i energetskog kompleksa Kostolac“, Grad Požarevac, Zbornik radova, Kostolac, 25. april 2012.
- Riznić D., Manić M., Krstić A.: „Nove strategije ekološko-ekonomskog rasta i modeli rangiranja i komparacije dobavljača“, Međunarodni naučni skup: „Nove strategije i tehnologije zaštite životne sredine“, Ecologica, Zbornik apstrakta, Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd, 18-20 april 2012.
- Cvejić R., Josić V., Manić M.: „Upravljanje otpadom – obrazovanje i primena u praksi“, IV međunarodni kongres o pravno-ekonomskim i ekološkim aspektima sistema upravljanja zaštitom životne sredine u hemijskoj, petrohemijskoj i naftnoj industriji; Chymicus IV, ISBN 978-86-85013-10-2. Cobbiss.sr – ID 192335884; Forum kvaliteta Beograd, Tara, 11-14. jun 2012.
- Riznić D., Manić M., Rajić T.: „Kontrola makrosistema marketinga uslov zadovoljenja individualnih i društvenih potreba“, ICDQM-2012; Međunarodna konferencija „Upravljanje kvalitetom i pouzdanošću“, Zbornik radova (str.554-560.), Istraživački centar DQM, Beograd, 28 – 29. jun 2012.
- Riznić D., Nikolić R., Manić M.: „Strategic marketing concept and the transformation process in mechanical industry“, 12th International Conference RaDMI 2012., Proceedings, Vrnjačka Banja, 13-17. IX 2012.,
- Мanić M., Veljković D., Petrović D.: „The enterprises Serbia facing the phenomenon of sustainable development in the global environment“, Megatrend revija, Vol. 9, No 4, 2012., Megatrend univerzitet, Beograd, str. 29-45; UDC 658.114:502/504(497.11); 502.131.1 ; 005.51:005.35; JEL classification: M14, Q01.
- Manić M., Riznić D.: „ Savremene metode integrisane marketing komunikacije u procesu CRM-a pri nastupu na inostrana tržišta“, Naučni skup: „Novi metodi menadžmenta i marketinga u podizanju konkurentnosti srpske privrede“, Naučno društvo ekonomista Srbije, Ekonomski fakultet Beograd i Ekonomski fakultet Subotica, Zbornik radova – CD, rb. 9 (Sekcija Marketing i Turizam), 15.10.2011., Palić
- Manić M., Cvejić R., Petrović D.: „Izazovi marketing menadžmenta u globalnom tržišnom nastupu kompanija iz oblasti prehrambene industrije“, Zbornik radova - CD, str. 454-465, Majska konferencija o strategijskom menadžmentu, Tehnički fakultet u Boru, Zaječar, 26 - 28. maj 2011.
- Riznić D., Manić M., Vuković M.: „Održivost i ekonomski rast, šansa za porodični biznis i mini farme“, Međunarodna naučna konferencija: „Održivi razvoj u funkciji zaštite životne sredine“, Ekologica, Knjiga apstrakta, str. 80-81, (sekcija 3 – Održivi ekonomski rast, održivi turizam, pravna regulativa), 18 – 20. april 2011., Beograd
- Riznić D., Manić M., Vuković M.: „Održivost i ekonomski rast, šansa za porodični biznis i mini farme“, časopis Ekologica, br. 62., 2011., str. 245–249, Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd
- Cvejić R., Manić M., Stević M.: „ Ekološki menadžment i obrazovanje“, Prvi Simpozijum o upravljanju prirodnim resursima sa medjunarodnim učešćem“, Fakultet za menadžment, Zaječar, Zbornik radova, str. 373 – 382., 18 – 19 maj 2011., Bor
- Manić M.: „Marketing u funkciji pospešivanja i promovisanja održivog razvoja Homoljskih planina“, 7 regionalna konferencija Životna sredina ka Evropi – EnE11: „Ruralni i održivi razvoj planina“, Ambasadori životne sredine i PKS, Zbornik radova – CD, (Sekcija 3 – Uočeni problem i pozitivni primeri: Održivi razvoj planina), Beograd, 7-8. jun 2011.
- Manić M., Riznić D., Petrović D.: „Upravljanje inovacijama u marketingu u izmenjenim tržišnim uslovima“, 15. internacionalni naučni skup, SM2010, „Strategijski menadžment i sistemi podrške odlučivanju u strategijskom menadžmentu, Ekonomski fakultet, Subotica, Zbornik apstrakata (str. 70-71); (Zbornik radova na CD-u), UDK 005:001.895 658.8, Subotica – Palić, 22. april, 2010.
- Manić M., Riznić D., Ostojić S.: „Inovative marketing and sales strategies in conditions of the global crisis“, International Scientific Conference: „Dealing with the global economic crisis by companies and economies“, Proceedings, p. 205 – 214., Megatrend University, Belgrade, November 27th, 2009.
- Riznić D., Manić M, Dukić A.: „Koncept kvaliteta marketinga u uslovima krize“, 12. Međunarodna konferencija: „Upravljanje kvalitetom i pouzdanošću ICDQM-2009“, Zbornik radova (str.526-532), Istraživački centar DQM, Beograd, 25 – 26. jun 2009.
- Manić M., Momčilović O.: „Nove komunikacione tehnologije u funkciji prodaje i marketinga u prehrambenoj industriji“, Naučno stručni skup: „Menadžment, inovacije i razvoj“, Društvo za menadžment, inovacije i razvoj, Zbornik radova na CD-u, Vrnjačka Banja, 3-4. april, 2009.
- Momčilović O., Manić M.: „Globalni biznis (e-poslovanje)“, Naučno stručni skup: „Menadžment, inovacije i razvoj“, Društvo za menadžment, inovacije i razvoj, Zrenjanin, Zbornik radova na CD-u, Vrnjačka Banja, 3-4. april, 2009.
- Manić M.: „Strategije lične prodaje u miksu integralne marketing komunikacije u konditorskoj industriji“, doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Beograd, februar 2008.
- Manić M.: „Preko 50 autorskih i koautorskih stručnih (internih) radova (istraživanja, projekti, studije) u Koncernu Bambi, Požarevac (od 1997- 2007).
- Manić M.: „Uloga i značaj marketing istraživanja u preduzeću“, SEEMAR 03 , South east European marketing research conference, Savetovanje: „Značaj marketinških istraživanja za unapredjenje poslovanja – istine, zablude, perspektive“, Udruženje za unapredjenje tržišnih istraživanja, Beograd, Arandjelovac, 16-18. april 2003.
- Manić M.: „Moć lične prodaje u konditorskoj industriji – II“, Poslovna politika (str. 42 – 45), Beograd, UDK: 339.1:64.024, januar 2000.
- Manić M.: „Moć lične prodaje u konditorskoj industriji – I“, Poslovna politika (str. 50 - 54), Beograd, UDK: 339.1:64.024, decembar 1999.
- Manić M.: „Strategija tržišnog komuniciranja u železničkom saobraćaju“, magistarski rad, Ekonomski fakultet, Beograd, 1996.
- Manić M.: „Marketing organizacija u želeničkom saobraćaju“, Železnice, br. 5 – 6, (str. 297-305), Zavod za NIPD Železnica Srbije, UDK: 656.2: 339.138, 1996.
- Manić M.: „Marketing kontrola u želeničkom saobraćaju“, Železnice, br. 3 – 4, (str. 157-163), Zavod za NIPD Železnica Srbije, 1995.
- Manić M.: „Strategija ekonomske propagande u želeničkom saobraćaju“, Železnice, br. 10, (str. 1021-1025), Zavod za NIPD Železnica Srbije , UDK: 656.073+656.073(497.11), 1995.
- Manić M.: „Razvijanje strategije tržišnog komuniciranja u železničkom saobraćaju (koncept)“, Železnice, br. 7, (str. 828-835), Zavod za NIPD Železnica Srbije , UDK: 656.073+656.073(497.11), 1995.
- Manić M.: „Strategija lične prodaje u želeničkom saobraćaju“, Železnice, br. 6, (str. 633-635), Zavod za NIPD Železnica Srbije, UDK: 656.2: 658.846, 1995.
- Manić M.: „Kreiranje novog imidža železnica Srbije“, Železnice, br. 5., (str. 517-523), Zavod za NIPD Železnica Srbije, UDK: 656.2(497.11):658.8, 1995.
- Manić M.: „Strategija public relations-a (odnosa sa javnošću) u železničkom saobraćaju“, Železnice, br. 2., (str. 183-187), Zavod za NIPD Železnica Srbije, UDK: 656.2: 659.441, 1995.
- Manić M.: „Marketing železničkih stanica“, Železnice, br. 11., (str. 859-862), Zavod za NIPD Železnica Srbije, UDK: , 656.21:658.8.011.1, 1994.
- Manić M.: „Koncept komuniciranja ŽTP Beograd sa tržištem“, Železnice, br. 12., (str. 1073-1078), Zavod za NIPD JŽ, Beograd, UDK: 656.2:658.8.011.1.012.12.01265, 1991
|
|
|
|