Srpski Engish
Univerzitet "Džon Nezbit" Fakultet za menadžment Zaječar
Fakultet za menadžment Zaječar
  Srbija, 19000 Zaječar, Park šuma Kraljevica bb, tel/fax +381 19 430 800, info@fmz.edu.rs
   
 
 Vesti



ECDL







 
Dr Momčilo Manić, docent Dr Momčilo Manić, docent
 
 
e-mail: mmanic@megatrend.edu.rs
   
konsultacije: četvrtkom od 9.30 do 14.00h
 
Predmeti:
Osnovne akademske studije:
- Marketing
- Međunarodni marketing
- Ekonomika poslovanja
- Upravljanje istraživanjem i razvojem

Diplomske akademske studije:
- Strategijski marketing
   
Biografija:
  • Rođen – 17. decembra 1962. god. u Kumanovu.
  • Osnovnu školu je završio u Požarevcu 1978. god.
  • Požarevačku gimnaziju (smer prevodilački i arhivsko muzejski) završio je 1981. god.
  • Ekonomski fakultet (Univerzitet u Beogradu) – odsek poslovna ekonomija, grupa za Marketing, smer saobraćaj je završio je 1988. god.
  • Na poslediplomskim studijama, na Ekonomskom fakultetu u  Beogradu, smer Marketing je odbranio je magistarsku tezu: “Strategija tržišnog komuniciranja u železničkom saobraćaju”  (mentor: prof. dr Dragutin Vračar) – 1996. god.
  • Odbranjena doktorska disertacija na Ekonomskom fakultetu u Beogradu: "Strategija lične prodaje u miksu integralne marketing komunikacije u konditorskoj industriji".Mentor: prvobitno prof. dr Dragutin Vračar (in memoriam), a zatim prof. dr Branko Rakita. Članovi komisije: prof. dr Stipe Lovreta i prof. dr. Radoslav Senić (2008. god.).
   
Radno iskustvo:
2014 - Fakultet za menadžment Zaječar – docent
2008 - 2014. Fakultet za poslovne studije u Požarevcu – docent
1996 - 2008. Koncern Bambi – Banat ad, Požarevac/Beograd: Sektor marketinga; Sektor trade marketing; Sektor prodaje; (poslovi šefa i menadžera); Uzgred, od 1997 – 2002. god. bio je i glavni i odgovorni urednik kompanijskog lista Bambi.
1989 - 1996. JP ŽTP Beograd - u Beogradu, Sektor za medjuekonomske odnose; Sektor za marketing i komercijalne poslove; Direkcija za robni saobraćaj (poslovi stručnog saradnika i vodećeg istraživača)
tokom 1985 JP ŽTP Beograd, Saobraćajna sekcija - Požarevac (pripravnički staž)
   
Članstvo u profesionalnim telima:
  • Udruženje  za unapredjenje tržišnih istraživača Srbije, Beograd (član Upravnog odbora) – 2003 – 2005.
  • Udruženje za unapredjenje tržišnih istraživača Srbije, Beograd (član Izvršnog odbora) – 2005 – 2008.
  • Član Grupacije konditorskih proizvodjača Srbije, a od 2004. predsednik u Odboru za marketing pri PKS (2003 – 2008.)
   
Spisak naučnih i stručnih radova: Radovi saopšteni na naučnim i stručnim skupovima:
  1. Riznić D., Manić M., Rajić T.: „Održivi marketing menadžment – veza između održive proizvodnje i potrošnje“, Međunarodni naučni skup: Održiva privreda i životna sredina, Institut ekonomskih nauka i Alfa univerzitet Novi Beograd; 23-25. April 2014.
  2. Cvejić R., Ristić D., Manić M., Doljanica D.: „Potreba i metode za istraživanje inostranog tržišta“,EUROBRAND, Veliko Gradište, 16 – 19. Maj 2014. ISBN 978-86-88065-30-6, COBISS.SR-ID 2874977479
  3. Riznić D., Manić M., Rajić T.: Održivi marketing menadžment – veza između održive proizvodnje i potrošnje“, časopis Ecologica, br. 75., 2014. Godina XXI, str. 442-447; Naučno- stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd, ISSN 0354-3285 = Ecologica; COBISS.SR – ID 80263175;  UDC:502.7; ISSN 0354 - 3285
  4. Manić M., Riznić D., Cvejić R: „Novi marketing izazovi kompanija u Srbiji u internet eri savremenih digitalnih komunikacija“, 3. Međunarodni naučni skup o razvoju tržišnih komunukacija POWERCOMM 2014., Panevropski naučni univerzitet – Apeiron, Banja Luka, Zbornik radova na CD; 30-31. maj 2014., Beograd, str. 241-252.
  5. Riznić D., Manić M., Obradović Z.: „Informaciono komunikacione tehnologije u savremenom globalnom poslovanju zasnovane na znanju“, 3. Međunarodni naučni skup o razvoju tržišnih komunikacija POWERCOMM 2014., Panevropski naučni univerzitet – Apeiron, Banja Luka, Zbornik radova na CD; 30-31. maj 2014., Beograd, str. 73-82.
  6. Manić M.: „Manifestacija Ljubičevskih konjičkin igara u spektru brendiranja i održivog razvoja“, 13. Tradicionalno međunarodno savetovanje: „Održivi razvoj grada Požarevca i energetskog kompleksa Kostolac“, Grad Požarevac, Zbornik radova, Kostolac (predavanje po pozivu sa međunarodnim učešćem); 5. VI 2014., str. 227-246.;  ISBN 978-86-912927-3-7;  COBISS.SR-ID 207517708
  7. Маnić,  М., Riznić D., Vuković M.: „Ekonomska kriza i njen uticaj na održivi rast ekonomije pograničnih oblasti Srbije“, časopis Ecologica, br. 69., 2013., str. 39-44, Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd; UDC: 502.34:332-365 ISSN 0354 – 3285 = Ecologica
  8. Riznić, D., Manić, M., Obradović Z.: „Ekonomsko-ekološki aspekti korišćenja termomineralnih izvora Srbije i klimatske promene“, časopis Ecologica, br. 70., 2013., str. 154-158, Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd; UDC: 504.75.062:551.234 (497.11); ISSN  0354 – 3285 = Ecologica
  9. Riznić, D., Manić, M., Obradović Z.: „Ekonomsko-ekološki aspekti korišćenja termomineralnih izvora Srbije i klimatske promene“, časopis Ecologica, br. 70., 2013., str. 154-158, Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd; UDC: 504.75.062:551.234 (497.11); ISSN  0354 – 3285 = Ecologica
  10. Mаnić, М., „Uloga marketinga u razvoju i rastu planinarstva i srodnih disciplina u Srbiji“, Peta međunarodna konfrerencija ekoturizma – Potencijali za razvoj avanturističkog turizma u Srbiji, Nacionalna asocijacija za ekoturizam „Ekoturizam Srbija“, Novi Sad, 4. oktobar 2013.
  11. Riznić D., Dukić A., Маnić, М., „Innovativeness and competitiveness of enterprises in Serbia“, International Conference „Research and development in mechanical industry“, p.572-580.; Proceedings. Vol. 1. 13th International Conference „Research and development in mechanical industry – RaDMI 2013., Kopaonik, Serbia, 12 – 15 sept.,2013.; Scientific and Technical Center for Intellectual Property, Vrnjacka Banja, ISBN: 978-86-6075-042-8
  12. Cvejić R., Stević M., Manić M., Gavrilović A.: „Environmental management towards sustainable development plants“, naučni skup Ekoist, maj 2013., Bor; ISBN: 978-86-6305-007-5, COBISS.SR-ID 198699020CIP, 
  13. Manić M., Riznić D., Rajić T.: „ Marketing menadžment kao pokretačka sila u uslovima ekonomske krize“, VII internacionalni naučni skup SM 2012.: „Strategijski menadžment i sistemi podrške odlučivanju u strategijskom menadžmentu“, Ekonomski fakultet Subotica, Zbornik apstrakata; (Zbornik radova na CD-u), Subotica – Palić, april 2012.  
  14. Manić M.: „Održivi razvoj Homoljskih planina“, Tradicionalno savetovanje: „Održivi razvoj grada Požarevca i energetskog kompleksa Kostolac“, Grad Požarevac, Zbornik radova, Kostolac, 25. april 2012.
  15. Riznić D., Manić M., Krstić A.: „Nove strategije ekološko-ekonomskog rasta i modeli rangiranja i komparacije dobavljača“, Međunarodni naučni skup: „Nove strategije i tehnologije zaštite životne sredine“, Ecologica, Zbornik apstrakta, Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd, 18-20 april 2012. 
  16. Cvejić R., Josić V., Manić M.: „Upravljanje otpadom – obrazovanje i primena u praksi“, IV međunarodni kongres o pravno-ekonomskim i ekološkim aspektima sistema upravljanja zaštitom životne sredine u hemijskoj, petrohemijskoj i naftnoj industriji; Chymicus IV, ISBN 978-86-85013-10-2. Cobbiss.sr – ID 192335884; Forum kvaliteta Beograd, Tara, 11-14. jun 2012. 
  17. Riznić D., Manić M., Rajić T.: „Kontrola makrosistema marketinga uslov zadovoljenja individualnih i društvenih potreba“,  ICDQM-2012; Međunarodna konferencija „Upravljanje kvalitetom i pouzdanošću“, Zbornik radova (str.554-560.), Istraživački centar DQM, Beograd, 28 – 29. jun 2012. 
  18. Riznić D., Nikolić R., Manić M.: „Strategic marketing concept and the transformation process in mechanical industry“, 12th International Conference RaDMI 2012., Proceedings, Vrnjačka Banja, 13-17. IX 2012., 
  19. Мanić M., Veljković D., Petrović D.: „The enterprises Serbia facing the phenomenon of sustainable development in the global environment“, Megatrend revija, Vol. 9, No 4, 2012., Megatrend univerzitet, Beograd, str. 29-45; UDC  658.114:502/504(497.11); 502.131.1 ; 005.51:005.35; JEL classification: M14, Q01.
  20. Manić M., Riznić D.: „ Savremene metode integrisane marketing komunikacije u procesu CRM-a pri nastupu na inostrana tržišta“, Naučni skup: „Novi metodi menadžmenta i marketinga u podizanju konkurentnosti srpske privrede“, Naučno društvo ekonomista Srbije, Ekonomski fakultet Beograd i Ekonomski fakultet Subotica, Zbornik radova – CD, rb. 9 (Sekcija Marketing i Turizam), 15.10.2011., Palić   
  21. Manić M., Cvejić R., Petrović D.: „Izazovi marketing menadžmenta u globalnom tržišnom nastupu kompanija iz oblasti prehrambene industrije“, Zbornik radova - CD, str. 454-465, Majska konferencija o strategijskom menadžmentu, Tehnički fakultet u Boru, Zaječar, 26 - 28. maj 2011.
  22. Riznić D., Manić M., Vuković M.: „Održivost i ekonomski rast, šansa za porodični biznis i mini farme“, Međunarodna naučna konferencija: „Održivi razvoj u funkciji zaštite životne sredine“, Ekologica, Knjiga apstrakta, str. 80-81, (sekcija 3 – Održivi ekonomski rast, održivi turizam, pravna regulativa), 18 – 20. april 2011., Beograd
  23. Riznić D., Manić M., Vuković M.: „Održivost i ekonomski rast, šansa za porodični biznis i mini farme“, časopis Ekologica, br. 62., 2011., str. 245–249, Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Beograd 
  24. Cvejić R., Manić M., Stević M.: „ Ekološki menadžment i obrazovanje“, Prvi Simpozijum o upravljanju prirodnim resursima sa medjunarodnim učešćem“, Fakultet za menadžment, Zaječar, Zbornik radova, str. 373 – 382., 18 – 19 maj 2011., Bor
  25. Manić M.: „Marketing u funkciji pospešivanja i promovisanja održivog razvoja Homoljskih planina“, 7 regionalna konferencija Životna sredina ka Evropi – EnE11: „Ruralni i održivi razvoj planina“, Ambasadori životne sredine i PKS, Zbornik radova – CD, (Sekcija 3 – Uočeni problem i pozitivni primeri: Održivi razvoj planina), Beograd, 7-8. jun 2011.
  26. Manić M., Riznić D., Petrović D.: „Upravljanje inovacijama u marketingu u izmenjenim tržišnim uslovima“, 15. internacionalni naučni skup, SM2010, „Strategijski menadžment i sistemi podrške odlučivanju u strategijskom menadžmentu, Ekonomski fakultet, Subotica, Zbornik apstrakata (str. 70-71); (Zbornik radova na CD-u), UDK 005:001.895 658.8, Subotica – Palić, 22. april, 2010. 
  27. Manić M., Riznić D., Ostojić S.: „Inovative marketing and sales strategies in conditions of the global crisis“, International Scientific Conference: „Dealing with the global economic crisis by companies and economies“, Proceedings, p. 205 – 214., Megatrend University, Belgrade, November 27th, 2009.     
  28. Riznić D., Manić M, Dukić A.: „Koncept kvaliteta marketinga u uslovima krize“, 12. Međunarodna konferencija: „Upravljanje kvalitetom i pouzdanošću ICDQM-2009“, Zbornik radova (str.526-532), Istraživački centar DQM, Beograd, 25 – 26. jun 2009.
  29. Manić M., Momčilović O.: „Nove komunikacione tehnologije u funkciji prodaje i marketinga u prehrambenoj industriji“, Naučno stručni skup: „Menadžment, inovacije i razvoj“, Društvo za menadžment, inovacije i razvoj, Zbornik radova na CD-u,  Vrnjačka Banja, 3-4. april, 2009.
  30. Momčilović O., Manić M.: „Globalni biznis (e-poslovanje)“, Naučno stručni skup: „Menadžment, inovacije i razvoj“, Društvo za menadžment, inovacije i razvoj, Zrenjanin, Zbornik radova na CD-u,  Vrnjačka Banja, 3-4. april, 2009. 
  31. Manić M.: „Strategije lične prodaje u miksu integralne marketing komunikacije u konditorskoj industriji“, doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Beograd, februar 2008.
  32. Manić M.: „Preko 50 autorskih i koautorskih stručnih (internih) radova (istraživanja, projekti, studije) u Koncernu Bambi, Požarevac (od 1997- 2007).
  33. Manić M.: „Uloga i značaj marketing istraživanja u preduzeću“, SEEMAR 03 , South east European marketing research conference, Savetovanje: „Značaj marketinških istraživanja za unapredjenje poslovanja – istine, zablude, perspektive“, Udruženje za unapredjenje tržišnih istraživanja, Beograd, Arandjelovac, 16-18. april 2003.
  34. Manić M.: „Moć lične prodaje u konditorskoj industriji – II“, Poslovna politika (str. 42 – 45), Beograd,  UDK: 339.1:64.024, januar 2000.
  35. Manić M.: „Moć lične prodaje u konditorskoj industriji – I“, Poslovna politika (str. 50 - 54), Beograd, UDK: 339.1:64.024, decembar 1999.
  36. Manić M.: „Strategija tržišnog komuniciranja u železničkom saobraćaju“, magistarski rad, Ekonomski fakultet, Beograd, 1996.
  37. Manić M.: „Marketing organizacija u želeničkom saobraćaju“, Železnice, br. 5 – 6, (str. 297-305), Zavod za NIPD Železnica Srbije, UDK: 656.2: 339.138, 1996.
  38. Manić M.: „Marketing kontrola u želeničkom saobraćaju“, Železnice, br. 3 – 4, (str. 157-163), Zavod za NIPD Železnica Srbije, 1995.
  39. Manić M.: „Strategija ekonomske propagande u želeničkom saobraćaju“, Železnice, br. 10, (str. 1021-1025), Zavod za NIPD Železnica Srbije , UDK: 656.073+656.073(497.11), 1995.
  40. Manić M.: „Razvijanje strategije tržišnog komuniciranja u železničkom saobraćaju (koncept)“, Železnice, br. 7, (str. 828-835), Zavod za NIPD Železnica Srbije ,  UDK: 656.073+656.073(497.11), 1995.
  41. Manić M.: „Strategija lične prodaje u želeničkom saobraćaju“, Železnice, br. 6, (str. 633-635), Zavod za NIPD Železnica Srbije, UDK: 656.2: 658.846, 1995.
  42. Manić M.: „Kreiranje novog imidža železnica Srbije“, Železnice, br. 5., (str. 517-523), Zavod za NIPD Železnica Srbije, UDK: 656.2(497.11):658.8, 1995.
  43. Manić M.: „Strategija public relations-a (odnosa sa javnošću) u železničkom saobraćaju“, Železnice, br. 2., (str. 183-187), Zavod za NIPD Železnica Srbije, UDK: 656.2: 659.441, 1995.
  44. Manić M.: „Marketing železničkih stanica“, Železnice, br. 11., (str. 859-862), Zavod za NIPD Železnica Srbije, UDK: , 656.21:658.8.011.1, 1994.
  45. Manić M.:  „Koncept komuniciranja ŽTP Beograd sa tržištem“, Železnice, br. 12., (str. 1073-1078), Zavod za NIPD JŽ, Beograd, UDK: 656.2:658.8.011.1.012.12.01265, 1991
   
 
   
Copyright © 2005-2015, FMZ, all rights reserved